Ulrika

Ulrika, 15 år, Kabelvåg.
Velkommen til min Dagbok om livet mitt! Er alltid hyggelig med kommentarer og ja
jeg kommenterer selvfølgelig tilbake:)

Linker

Annonser

Vårferie

Etter en helt fantastisk helg i Trondheim med sommervær og styremøte er jeg nå hjemme i Lofoten igjen og nyter vårferien her frem til Søndagen. Utrolig herlig og være en del hjemme nå. Helgen i Trondheim vart en helg med lite søvn, mye latter, og fantastiske folk.
Fredagen hadde nesten alle ankommet da jeg kom frem, og vi dro på en liten rund tur i Trondheim før vi avsluttet dagen med Taco og Alias. Konkuransenivået var høyt og stemmningen var god.
Lørdagen startet vi med styremøte og idemuldring, det ble grilling på Marinene og gruppebilder iført kofter. Så inviterte vi samer i Trondheim til leiligheten vår for pizza og quiz.
Styret har fått tilbringet en hel helg sammen, veldig sosialt!
 Søndagen reiste jeg før resten var oppe!  Gleder meg allerede til neste gang noe slikt skjer igjen.

Nå lever jeg livets glade dager hjemme i Lofoten.

Ut å reise,igjen

Da sitter jeg på flyplassen etter en nokså stressende dag/natt! Kl 23.30 var nesten alt pakket klar og jeg la meg..men fikk ikke sove.Dette resulterte i at jeg sov igjennom alle alarmen som var,vel og merke midt på natten!
TAKKET være mamma kom jeg meg avgårde i dag og er supertakknemelig for det!
Så 30min før bussen gikk var jeg 20min unna,kun en arm og være bagasjen på og ikke ferdig pakket alt på halv 12! Endte med taxi og rakk det heldigvis
I tillegg kom ei bort til meg å sa de hadde ledig leilighet om jeg var intresert,så etter ferien skal jeg å se på leilighet gleder meg :D
Da jeg kom frem til Alta kl 7 ble jeg heldigvis låst inn på kjøreskolen! Tok tentamen og leste masse teori!
Kl 11 hadde jeg kjøring med en ny lærer og ny bil! Savner den forje bilen,den skulle de selge. Er da jeg skulle ønsket at jeg hadde penger til å kjøpe den..
Nå sitter jeg på flyplassen,snart går flyet til Gardemoen og videre opp til Trondheim!
Der skal jeg tilbringe hele helgen på med alle i NOEREH styret! Første ordentlig møte og endelig får jeg hilst på alle!
Gleder meg masse!
Håper bare været blir superfint og satser på en knall ferie

Livet er herlig

Frafallet på bloggen blir som så! Akkurat nå befinner jeg meg hjemme i Lofoten noe som er helt fantastisk både for kropp og sjel. Selv om påskeværet ikke er på topp og det regner nå og da, har jeg faktisk savnet slikt Lofotvær og bare digger det! Masse øvelsekjøring blir det her hjemme også.
Mandagen er det opp igjen til Kautokeino, for 4 tentamen før jeg reiser til Trondheim neste helg og så bærer det opp igjen til Lofoten for vårferie og en uke til her oppe! Gjett om jeg gleder meg, å livet smiler veldig fra topp til tå nå!
Har vært helt utrolig herlig med avkobling både fra skole og alt, selv om jeg må ta fatt i skolebøkene igjen, nå som en knall hard uke venter. Å siste innspurt i de fleste fag før sommerferie.

Nå kan jeg ta ferie

Det er nok sikkert ikke mange som er oppe nå, for min del sitter jeg oppe å venter på at tiden skal gå! Tar kvart på 5 bussen i dag og endelig føler jeg at påskeferien kommer til meg også! Men blir 19timer fra jeg reiser til jeg er hjemme, en utrolig lang reisedag med andre ord. Bytter buss i Alta og skal videre til Hammerfest på kontroll etter at skulderen gikk ut av ledd. Jeg både kommer lenge før time og har har mye tid etter timen. Derfra reiser jeg med fly med 3 fly bytter, før jeg må kjøre over en times tid hjem.
Jaja, slik er det å reise hjem i ferier når alle skal hjem.
Er så klar for å dra hjem nå og ser så frem til en uke hjemme i Lofoten

Siste delen av skolen gikk til cafe besøk, å nå har vi ikke ordentlige skoledager før den 5. Mai! HELT FANTASTISK

pakket og klar

"Ny uke, nye umuligheter"

Som sagt det er starten på en ny uke, og uken rett før påskeferien! Jeg er så klar for siste innspurt! Kun 4skoledager igjen, å det føles helt vanvittig godt. Sist jeg var hjemme var i Februar for 2 dager mens jeg hadde vært på Drag! Nå blir det 1uke, og så 4dager med skole før jeg flyr til Trondheim for en helg å møter Noereh styret! Så flyr jeg hjem for en uke!
For en HERLIG måned April kommer til å bli!
Tiltross for alt det herlige som skjer kommer ikke det alene, nei tvert imot! Denne uken er jeg blitt "super nanny" noe som er veldig koselig! Så blir barnepass kombinert med teori lesing og lekse gjøring! Når påskeferien er over venter 4tentamener på meg, før jeg kan reise ned til Trondheim! Når skolen da starter igjen, er  det Samisk tentamen som står på spill. Som sagt mye øving og mye lesing. Tentamener teller jo også så stor rolle på karakterkortet.  Er jo også samiske jeg i hovedgrunn er her opp for, og har satt meg det store målet om topp karakter!  I tilegg skal man ha tid til å være med folk og gjøre andre ting.
Nei, jeg ser utrolig frem til ferie og kofferten er allerede pakket og klar!

Gleder meg til tiden fremover

Det er rart hvor hendikappet man føler seg, om noe mangler. Nå har jo ikke jeg mistet noe, men det å ikke kan fikse håret selv og plages med enkle små ting. Det å få vondt etter 5meter. Det å spise mer smertestillende enn mat,å ligge nesten hele tiden. Ikke klare å sove før man nesten må stå opp, og må legge alt på hyllen! Trodde aldri jeg skulle bli sittet i en slik knipe. Det har ikke godt mange dager, og ikke skriver jeg med ventrehånden heller.
Men det å nærmest ikke får jobbe før Juni, ikke innebandy før høsten! Å at hele øvelsekjøringen blir så forsinket 6uker frem i tid er ganske nedtur. Ikke nok med det, men det å ha blitt skadet kommer ikke gratis,nei blir utgifter på utgifter. Å igjen da må alt annet som står på spill vente. I tillegg blir det mange fritimer og dager, når det blir inn og ut  av sykehus fremover. Gym med klassen får jeg ikke ha får til høsten nesten.
Ikke ser jeg helt meningen med det heller(som alle sier at jeg må finne meningen til) jo  noen mener det er for at jeg burde ta det mer med ro! Jo det har vært godt å tatt det med ro, men det er likevel ikke å ta det med ro, når leksene må uttsettes og søvnen fortrenges. Nå setter jeg så utolig stor pris på mye av hverdagen min! ♥enda mer enn det jeg gjorde før!

Så nå må jeg bare se fremover for å klare det her!

Gleder meg så mye til tiden fremover! April kommer til å bli en herlig måned, allerede neste helg reiser jeg hjem på påskeferie! Det blir mye fridager og tilogmed en helgtur til Trondheim OG måneden avsluttes hjemme i fantastiske Lofoten! Man kan ikke spør om en bedre måned. Teorien skal tas snart(når er hemmelig, i fall jeg stryker haha) Jeg skal på masse samiske festivaler,fyller 18, skal reise,flytte,og hadde det ikke vært for armen hadde vel livet v'ært ganske så greit! Hvertfall så greit jeg kan få det til per dags dato.